Μας ρωτούν συχνά ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος, η καλύτερη μέθοδος, η πιο σωστή συχνότητα, οι καλύτερες μορφές εικαστικών, οι σωστές διαστάσεις και τι είδους κείμενο/πληροφορίες/content γενικά θα πρέπει να περιέχουν οι δημοσιεύσεις στα Social Media. Στο παρόν άρθρο θα ασχοληθούμε κυρίως με το Facebook και το Instagram, όμως τα ίδια – πάνω κάτω – ισχύουν και για όλα τα υπόλοιπα Social Media. Αν έχετε κι εσείς τις ίδιες απορίες, συνεχίστε την ανάγνωση…

Ο 12λογος του Social Media Posting
Πάμε λοιπόν σε κάποιους κανόνες:
- Ιδανικά θα πρέπει ένα στα τρία posts να είναι video (reel). Έστω 1 στα 4 αν σας δυσκολεύει.
- Διάρκεια βίντεο πάντα μικρότερη από 30″.
- Διάσταση εικόνων, ιδανικά, 1080Χ1080 για να παίζουν σωστά σε όλες τις τοποθετήσεις.
- Όχι πάρα πολλή “πληροφορία” πάνω στην οθόνη (είτε είναι εικόνα, είτε βίντεο), για να μην κουράζεται και μπερδεύεται ο χρήστης (π.χ. όχι πάρα πολλές εικόνες “μαζεμένες” σε μια, ή εικόνα μαζί με πολύ κείμενο κλπ).
- Δεν χρησιμοποιούμε κόκκινο χρώμα (ειδικά έντονο) ως κύριο χρώμα. Θα μπορούσε να πιάνει απλά ένα πολύ μικρό μέρος της εικόνας/βιντεο. Γενικά δεν θέλουμε πάρα πολύ έντονα χρώματα, καθώς πολλές φορές αυτά ταυτίζονται με τις διαφημίσεις.
- Προσπαθούμε να έχουμε σωστό μέγεθος κειμένου. Να δίνει αρκετή πληροφορία, χωρίς όμως να κουράζει. Ιδανικά μια με δύο (το πολύ) παράγραφοι, είναι οκ. Αν δεν μπορείτε να σκεφτείτε κείμενο, δεν είναι κακό να ζητήσετε από κάποιο εργαλείο AI να σας βοηθήσει. Αρκεί να κάνετε στο τέλος τις απαραίτητες διορθώσεις, αλλά και να βάλετε τη δική σας “πινελιά”.
Φυσικά, το κείμενο θα πρέπει να είναι “πιασάρικο”, είτε έχοντας χιουμοριστικό τόνο, είτε δίνοντας μια ενδιαφέρουσα πληροφορία. Πάνω σε αυτό, μπορείτε να δοκιμάσετε και κάποια τρικ, όπως π.χ. να ξεκινάτε με ερώτηση που τραβάει το ενδιαφέρον. - Πάντα κάνουμε χρήση emojies (λελογισμένη και με μέτρο), γιατί κάνουν αυτόματα πιο ενδιαφέρον το κείμενο, δίνοντας μια εικόνα σε αυτό που λέμε.
- Πάντα κάνουμε χρήση των κατάλληλων hashtags (αν κολλήσατε και δεν μπορείτε να σκεφτείτε τα κατάλληλα emojies και hashtags, δώστε το κείμενο σε κάποιο AI tool και πείτε του να σας τα προσθέσει αυτό).
- Όταν θέλετε να ενσωματώσετε κάποιον σύνδεσμο (link) στο post σας, τότε το βάζετε στο πρώτο σχόλιο και γράφετε στο κείμενό σας “Link στο πρώτο σχόλιο”. Αυτό ισχύει για το Facebook. Στο Instagram μπορείτε να το προσθέσετε στο link in bio και να πείτε στο κείμενο, αντίστοιχα, ότι βρίσκεται εκεί (“Link στο link in bio”).
- Στο Facebook, στα posts που θέλετε οπωσδήποτε να φτάσουν σε περισσότερους ακόλουθους και γενικά σε περισσότερο κόσμο, προσθέτετε προαιρετικά ένα σχόλιο με τη λέξη ακόλουθοι να συνοδεύει ένα παπάκι, δηλαδή @ακόλουθοι, με σκοπό να γίνουν στην ουσία “mention”όλοι οι ακόλουθοί σας και να δουν το post σας.
[Επίσης, αν θέλετε, μπορείτε να προσθέτετε μια στο τόσο και το @highlights (που κάνει το post να εμφανίζεται σε ακόμη περισσότερους φίλους φίλων και ακολούθων). Προσοχή όμως να μην το παρακάνετε με τα παραπάνω “κόλπα”!] - Που και που, χρησιμοποιήστε και διαφορετικά fonts (γραμματοσειρές) (αφορά μόνο Facebook), π.χ. bold σε μια φράση που θέλετε να τονίσετε, italians σε μια φράση που θα βάλετε πάνω πάνω ως τίτλο κλπ. Για να το κάνετε αυτό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο εργαλείο που βάζετε το κείμενο που θέλετε και σας το κωδικοποιεί ώστε να βγει ακριβώς όπως θέλετε. Δοκιμάστε να αναζητήσετε κάποιο εργαλείο για αυτό, καθώς υπάρχουν δεκάδες.
Σημείωση: Αυτό ΔΕΝ ισχύει για τις διαφημίσεις, καθώς εκεί απαγορεύεται η χρήση τέτοιων γραμματοσειρών. - Ιδανικά, θα πρέπει να βάζετε διαφορετικό post στο Facebook και στο Instagram (αν κάνετε posting την ίδια χρονική στιγμή), γιατί στην ουσία το ίδιο κοινό βρίσκεται και στα δύο σας μέσα. Μπορείτε να το κάνετε αυτό ακόμα και με ανακύκλωση του ίδιου υλικού, ποστάροντάς το με διαφορετική σειρά στις δύο πλατφόρμες. Π.χ. το post που θέλετε να βάλετε σήμερα στο Facebook, βάλτε το στο Instagram σε 3 εβδομάδες (για να έχει ξεχαστεί από όσους το είδαν) και αντίστροφα. Αυτό δεν ισχύει βέβαια για τις Παγκόσμιες Ημέρες*, που θα πρέπει να μπαίνουν posts αυθημερόν και στα δύο μέσα.
*Μια καλή ιδέα για έξτρα ποσταρίσματα, σε ημέρες σχετικές με τις υπηρεσίες/προϊόντα της επιχείρησής σας, που θα “γεμίσει” με περισσότερο περιεχόμενο τα Social Media σας, όταν θα έχετε στερέψει από ιδέες.

Τέλος, μην φοβάστε να χρησιμοποιήσετε το Meta Business Suite, όσοι δεν το κάνετε ήδη, καθώς θα σας λύσει τα χέρια. Είναι το εργαλείο της Meta μέσω του οποίου θα κάνετε posting σε Facebook & Instagram πιο εύκολα από ποτέ!
Αν τηρήσετε ευλαβικά όλα τα παραπάνω και ποστάρετε σωστά, αλλά και παρέχοντας ενδιαφέρον και (όσο το δυνατόν πιο) πρωτότυπο content, για τουλάχιστον 5-6 μήνες, με μια συχνότητα 2-4 post/εβδομάδα και 3-5 stories/εβδομάδα, τότε τα Social Media σας θα έχουν μια αξιοπρεπή εμφάνιση, ένα αυξανόμενο Engagement, καθώς και το απαιτούμενο Growth -μήνα με τον μήνα- φέρνοντας παράλληλα οργανικό Social Traffic στο Website σας.
Αν λοιπόν χρειάζεστε κι εσείς βοήθεια με τα Social Media της επιχείρησής σας, μην χάνετε χρόνο! Συμπληρώστε σήμερα κιόλας την παρακάτω φόρμα, για να επικοινωνήσουμε μαζί σας και να σας παρέχουμε δωρεάν μια πρόταση βασισμένη στις ανάγκες της επιχείρησής σας.