Η παρακολούθηση των σωστών βασικών δεικτών απόδοσης (KPI’s) – μετρήσεων, σας βοηθά να μετρήσετε την απόδοση του eshop σας και να λάβετε τεκμηριωμένες αποφάσεις με βάση τα ευρήματά σας, ώστε να βελτιώσετε την απόδοσή του. Ποιος είναι όμως ο πιο σημαντικός δείκτης KPI που πρέπει να προσέξουμε; Αν και δεν υπάρχει μόνο ένας σημαντικός δείκτης για τη μέτρηση της απόδοσης του ηλεκτρονικού εμπορίου, υπάρχουν μερικές βασικές μετρήσεις που πρέπει να παρακολουθείτε προσεκτικά καθώς παρακολουθείτε την απόδοση του καταστήματός σας:

  1. Conversion Rate (CVR) (Ποσοστό μετατροπών)
  2. Average Order Value (AOV) (Μέση αξία παραγγελίας)
  3. Shopping Cart Abandonment Rate (Ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού αγορών)
  4. Repeat Purchase Rate (Επαναλαμβανόμενο ποσοστό αγοράς)
  5. Customer Lifetime Value (CLV) (Αξία ζωής πελάτη)
  6. Customer Acquisition Cost (CAC) (Κόστος απόκτησης πελατών)
  7. Top Products Sold (Κορυφαία προϊόντα που πωλήθηκαν)
  8. Bounce Rate (Ποσοστό εγκατάλειψης του eshop)

Αυτές οι μετρήσεις δεν παρατίθενται με κάποια συγκεκριμένη σειρά. Η εστίαση αυτού του άρθρου είναι πού μπορείτε να βρείτε τους αριθμούς, γιατί είναι σημαντικοί, ποια συμπεράσματα μπορείτε να βγάλετε από αυτούς και τι μπορείτε να κάνετε για να τους βελτιώσετε.

Πού μπορείτε να βρείτε τις τιμές για κάθε μεταβλητή; Φυσικά στα Google Analytics.

Θα χρειαστεί να έχετε ή να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό Google Analytics GA4, να βεβαιωθείτε ότι έχετε ενεργοποιήσει την Παρακολούθηση ηλεκτρονικού εμπορίου στο Google Analytics και να προσθέσετε τον κώδικα παρακολούθησης ηλεκτρονικού εμπορίου στο eshop σας. Όταν όλα είναι ρυθμισμένα, μπορείτε να αρχίσετε να παρακολουθείτε την απόδοση του eshop σας. Και αν διαπιστώσετε ότι αντιμετωπίζετε προβλήματα με τη ρύθμιση, θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε.


conversion rate cvr

Ποσοστό μετατροπών (CVR)

Το ποσοστό μετατροπών (CVR) είναι ο αριθμός των ατόμων που πραγματοποίησαν μια αγορά από τον συνολικό αριθμό επισκεψιμότητας που εισήλθε στον ιστότοπό σας (γνωστός και ως αριθμός περιόδων σύνδεσης). Εν ολίγοις, είναι ο αριθμός των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν από αυτήν την κίνηση. Για παράδειγμα, εάν το κατάστημά σας λάβει 1000 συνεδρίες και 45 από αυτές φέρουν από μια παραγγελία, χρησιμοποιώντας τον παραπάνω τύπο, αυτό θα είναι 45/1000 = 4,5%. Ένα μέσο CVR για τυπικά eshop κυμαίνεται μεταξύ 1% και 3%, αλλά αυτό ποικίλλει ανάλογα με τον κλάδο.
Εάν ο ιστότοπός σας οδηγεί σε τεράστια επισκεψιμότητα με μικρές μετατροπές, θα μπορούσε να υποδηλώνει ότι ο ιστότοπός σας αντιμετωπίζει προβλήματα μετατροπών, όπως κακή διεπαφή, αργή ταχύτητα φόρτωσης, ανακριβής παρότρυνση για δράση κ.λπ. Θα χρειαστεί να κάνετε μια βαθιά ανάλυση στην ιστοσελίδα σας, να σκεφτείτε από την οπτική γωνία του πελάτη και να αναζητήστε ευκαιρίες βελτιστοποίησης.
Από την άλλη πλευρά, εάν ο ιστότοπός σας δεν έχει αρκετή επισκεψιμότητα, θα πρέπει να αναζητήσετε τρόπους για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα, είτε από πληρωμένη διαφήμιση είτε από οργανική είτε και τα δύο. Επικοινωνήστε μαζί μας εάν χρειάζεστε βοήθεια σχετικά με την απόδοση του eshop σας και τη βελτιστοποίηση ιστότοπου, τη βελτιστοποίηση μετατροπών και τη διαδικτυακή πληρωμένη διαφήμιση.


average order value aov

Μέση αξία παραγγελίας (AOV)

Η Μέση Αξία Παραγγελίας (AOV) είναι το μέσο ποσό που ξοδεύουν οι πελάτες σας κάθε φορά που επισκέπτονται το κατάστημά σας (eshop). Αυτή η μέτρηση σάς βοηθά να μετρήσετε τα έσοδα, να ορίσετε μακροπρόθεσμους στόχους, καθώς και τον προϋπολογισμό για το μάρκετινγκ. Για παράδειγμα, εάν το AOV σας είναι 50€ και η πώληση-στόχος σας αυτόν τον μήνα είναι 10.000€, θα γνωρίζετε ότι πρέπει να αποκτήσετε τουλάχιστον 200 πελάτες. Μπορείτε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να αυξήσετε το AOV για να επιταχύνετε την επίτευξη του στόχου. Για να αυξήσετε το AOV, ορισμένες κοινές στρατηγικές που μπορείτε να εφαρμόσετε είναι: το cross-selling (πώληση ενός πρόσθετου προϊόντος ή υπηρεσίας σε έναν υπάρχοντα πελάτη), το upselling (να προσφέρετε σε κάποιον πελάτη μια υψηλότερη κατηγορία του προϊόντος που είναι έτοιμος να αγοράσει, π.χ. με καλύτερη λειτουργικότητα και σε υψηλότερη τιμή), οι εκπτώσεις σε πακέτα προϊόντων, αλλά και τα κουπόνια έκπτωσης.


shopping cart abandonment rate

Ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού αγορών

Η εγκατάλειψη του καλαθιού αγορών συμβαίνει όταν ένας πελάτης προσθέτει ένα προϊόν στο ηλεκτρονικό του καλάθι αγορών αλλά αποτυγχάνει να ολοκληρώσει τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς. Η παρακολούθηση αυτής της μέτρησης είναι ζωτικής σημασίας, καθώς βοηθά στον εντοπισμό περιοχών για βελτίωση στη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς. Τα άτομα που εγκαταλείπουν τα καλάθι αγορών τους ενδιαφέρονται συνήθως για τα προϊόντα σας, αλλά ορισμένοι παράγοντες μπορεί να τους εμποδίσουν να ολοκληρώσουν την αγορά τους στο ταμείο, όπως περιορισμένες επιλογές πληρωμής, πρόσθετο κόστος, χαμηλή ταχύτητα ιστότοπου και πολλά άλλα.
Ένα υψηλότερο ποσοστό εγκατάλειψης υποδηλώνει μεγαλύτερο αριθμό εγκαταλελειμμένων καλαθιών αγορών. Ωστόσο, συνήθως παρατηρείται ότι το ποσοστό εγκατάλειψης του καλαθιού αγορών κυμαίνεται από 65% έως 85%. Μόνο όταν το ποσοστό σας υπερβαίνει το 95% θα πρέπει να το θεωρήσετε αιτία ανησυχίας.


repeat purchase rate

Επαναλαμβανόμενο ποσοστό αγοράς

Το Repeat Purchase Rate αναφέρεται στο ποσοστό των πελατών που έχουν κάνει πολλές αγορές από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Ένα υψηλότερο ποσοστό επανάληψης αγοράς σημαίνει βιωσιμότητα και δυνατότητες ανάπτυξης της επιχείρησής σας στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Ενώ το ποσοστό μπορεί να ποικίλλει μεταξύ των κλάδων, ο μέσος όρος κυμαίνεται μεταξύ 15% και 30%. Εάν το ποσοστό σας είναι κάτω από 10%, μπορεί να υποδηλώνει χαμηλότερη ικανοποίηση πελατών. Σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι απαραίτητο να αξιολογήσετε την εμπειρία των πελατών σας στο eshop σας και να εξετάσετε το ενδεχόμενο διενέργειας ερευνών για να εντοπίσετε τομείς προς βελτίωση, συμπεριλαμβανομένης της υπηρεσίας μετά την πώληση. Επιπλέον, η επένδυση σε στρατηγικές εκ νέου στόχευσης για προηγούμενους πελάτες, όπως η χρήση διαφημίσεων επί πληρωμή για τη στόχευση τόσο των προηγούμενων πελατών όσο και των επισκεπτών του ιστότοπου (remarketing), μπορεί να είναι επωφελής. Η αναγνώριση της σημασίας της διατήρησης πελατών είναι ζωτικής σημασίας, καθώς το κόστος της διατήρησης των υπαρχόντων πελατών είναι χαμηλότερο από την απόκτηση νέων.
Αντίθετα, είναι σημαντικό να παραμένετε σε επαγρύπνηση όταν το ποσοστό επιστροφής πελατών υπερβαίνει το 50%, καθώς αυτό μπορεί να υποδηλώνει λιγότερες αποκτήσεις νέων πελατών, επηρεάζοντας δυνητικά την επιχείρησή σας μακροπρόθεσμα.

Αν λοιπόν χρειάζεστε κι εσείς βοήθεια για την απόδοση του eshop σας, μην χάνετε χρόνο! Συμπληρώστε σήμερα κιόλας την παρακάτω φόρμα, για να επικοινωνήσουμε μαζί σας και να σας παρέχουμε δωρεάν μια πρόταση βασισμένη στις ανάγκες της επιχείρησής σας.