Το να κάνετε τον ιστότοπό σας πιο ορατό στο διαδίκτυο χωρίς να χρειάζεται να πληρώσετε για διαφημίσεις είναι ο κύριος στόχος του SEO. Σκοπός είναι να βρεθεί ο ιστότοπός σας στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google. Αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι άνθρωποι θα το παρατηρήσουν όταν αναζητήσουν όρους που σχετίζονται με την εταιρεία σας.
Οι βασικοί παράγοντες για εξαιρετικό SEO περιλαμβάνουν:
• δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου
• χρήση των κατάλληλων keywords
• να ζητήσετε από άλλους ιστότοπους να συνδεθούν με τον δικό σας (referral links)
• είναι επίσης σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας φορτώνει γρήγορα και έχει καλή εμφάνιση σε κινητές συσκευές.
Τι είναι το Small Business SEO;
Το SEO για μικρές επιχειρήσεις σημαίνει να κάνετε τον ιστότοπο της μικρής επιχείρησής σας πιο ορατό στις μηχανές αναζήτησης, για αναζητήσεις που σχετίζονται με αυτό που προσφέρετε. Είναι διαφορετικό από το τοπικό SEO, το οποίο εστιάζει στην εμφάνιση σε αναζητήσεις βάσει τοποθεσίας.
Αν και υπάρχει κάποια επικάλυψη, το SEO για μικρές επιχειρήσεις έχει παγκόσμια εμβέλεια τώρα λόγω της έκρηξης της ψηφιακής ζήτησης. Εάν η μικρή επιχείρησή σας μπορεί να πουλήσει ή να παρέχει υπηρεσίες οπουδήποτε, το τοπικό SEO μπορεί να μην είναι το ιδανικό για σας.
Έχει σημασία για τις μικρές επιχειρήσεις επειδή ενισχύει την οργανική επισκεψιμότητα χωρίς την ανάγκη δαπανηρών διαφημίσεων, κάτι που κάθε μικρή επιχείρηση πρέπει να λάβει υπόψη.
Πώς μπορεί να ωφελήσει τις μικρές επιχειρήσεις;
Το SEO δεν είναι μόνο για μεγάλες εταιρείες. Αλλάζει το παιχνίδι και για τις μικρές επιχειρήσεις. Επενδύοντας στο SEO, μικρές επιχειρήσεις όπως η δική σας μπορούν να αποκομίσουν πολλά σημαντικά οφέλη που μπορούν να σας βοηθήσουν να ευδοκιμήσετε στον διαδικτυακό κόσμο.
- Αυξημένη ορατότητα
Βοηθά τις μικρές επιχειρήσεις να γίνουν αντιληπτές στο διαδίκτυο βελτιώνοντας την κατάταξή τους στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Όταν ο ιστότοπός σας εμφανίζεται ψηλότερα στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης, είναι πιθανό να κάνουν κλικ περισσότεροι άνθρωποι σε αυτόν, οδηγώντας σε αυξημένη προβολή της επιχείρησής σας. - Οικονομικά αποδοτικό (στοχευμένο μάρκετινγκ)
Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μεθόδους διαφήμισης που μπορεί να είναι ακριβές και να προσεγγίσουν ένα ευρύ κοινό, το SEO επιτρέπει στις μικρές επιχειρήσεις να στοχεύουν συγκεκριμένο κοινό που ενδιαφέρεται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Η βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας για σχετικές λέξεις-κλειδιά προσελκύει τους χρήστες που αναζητούν ενεργά αυτό που προσφέρετε. - Αυξημένη αξιοπιστία
Η ισχυρή παρουσία στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, εμπνέει εμπιστοσύνη και αξιοπιστία για τη μικρή σας επιχείρηση. Όταν οι δυνητικοί πελάτες βλέπουν τον ιστότοπό σας να έχει υψηλή κατάταξη για σχετικά ερωτήματα αναζήτησης, αντιλαμβάνονται την επιχείρησή σας ως πιο αξιόπιστη και έγκυρη στον κλάδο σας, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπών και αφοσίωση πελατών. - Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Επενδύοντας στο SEO, οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να εξισορροπήσουν τους όρους ανταγωνισμού και να ανταγωνιστούν μεγαλύτερους ανταγωνιστές. Με τις κατάλληλες στρατηγικές SEO, ακόμη και οι μικρότερες επιχειρήσεις μπορούν να ξεπεράσουν τους μεγάλους παίκτες στα αποτελέσματα αναζήτησης, γεγονός που αποκτά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και προσελκύει περισσότερους πελάτες στον ιστότοπό τους.
Γιατί είναι σημαντικό το SEO για μικρές επιχειρήσεις;
Το SEO έχει σημασία για τις μικρές επιχειρήσεις επειδή τις βοηθά να επιτύχουν τρία βασικά πράγματα:
Απήχηση: Το SEO επιτρέπει σε μικρότερες εταιρείες να συνδέονται με την αγορά-στόχο τους, ανεξάρτητα από την τοποθεσία.
Στόχευση: Σας επιτρέπει να στοχεύσετε σε συγκεκριμένες εξειδικευμένες λέξεις-κλειδιά, για να βεβαιωθείτε ότι προσεγγίζετε το σωστό κοινό.
Αποτελεσματικότητα: Το SEO είναι μια δοκιμασμένη μέθοδος για επιχειρήσεις όλων των μεγεθών για να προσελκύσουν επισκεψιμότητα, δυνητικούς πελάτες και έσοδα.
Επιπλέον, με το SEO, οι εταιρείες μπορούν εύκολα να παρακολουθούν την απόδοση, συμπεριλαμβανομένης της απόδοσης της επένδυσης. Επιπλέον, σε σύγκριση με την πληρωμένη διαφήμιση, το SEO είναι απίστευτα οικονομικό, καθώς τα κλικ δεν έχουν επιπλέον κόστος.
Πώς να εφαρμόσετε μια στρατηγική SEO για την επιχείρησή σας;
Για να κερδίσετε στο SEO για μικρές επιχειρήσεις, πρέπει να δείξετε στις μηχανές αναζήτησης ότι η επιχείρησή σας είναι η κορυφαία επιλογή για όσους αναζητούν. Ακολουθούν έντεκα βήματα για να τροποποιήσετε το περιεχόμενό σας στον ιστό για τις μηχανές αναζήτησης:
- Εύρεση και χρήση των σωστών λέξεων-κλειδιών
Η αρχή οποιουδήποτε πλάνου SEO είναι να βρείτε τις λέξεις-κλειδιά για τις οποίες θέλετε να γίνει γνωστή η επιχείρησή σας. Μια καλή στρατηγική περιλαμβάνει την εξέταση σημαντικών για το αντικείμενό σας λέξεων-κλειδιών, π.χ. πόσο συχνά αναζητούνται, πόσο δύσκολη είναι η κατάταξή τους και τι αναζητούν πραγματικά οι άνθρωποι όταν τις χρησιμοποιούν. - Συνδεθείτε με άλλους ιστότοπους
Όταν ένας άλλος ιστότοπος συνδέεται με τον δικό σας, ενημερώνει τις μηχανές αναζήτησης όπως η Google, ότι εμπιστεύεται τον ιστότοπό σας αρκετά ώστε να στέλνει τους επισκέπτες του σε εσάς. Αυτή η εμπιστοσύνη σηματοδοτεί ότι ο ιστότοπός σας είναι «αυθεντία» στο θέμα του. Όσο περισσότερους από αυτούς τους συνδέσμους έχετε, τόσο ψηλότερα θα κατατάσσεται ο ιστότοπός σας. Η χρήση αυτών των συνδέσμων ονομάζεται off-page SEO. - Σκεφτείτε το τοπικό SEO (Local SEO)
Ενώ το κανονικό SEO επικεντρώνεται σε ιστότοπους, το τοπικό SEO έχει να κάνει με καταχωρίσεις όπως το Google Business Profile (Πρώην My Business). Αυτές οι λίστες εμφανίζονται στις αναζητήσεις στους Χάρτες Google και στα τοπικά αποτελέσματα της Google, όπως “φυσικοθεραπευτές Παγκράτι”, αντί για γενικές αναζητήσεις. - Μετρήστε και αναλύστε τα αποτελέσματά σας
Σε αντίθεση με τα γρήγορα αποτελέσματα από τις πληρωμένες διαφημίσεις, το να δείτε τον αντίκτυπο του SEO απαιτεί χρόνο. Οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google μπορεί να χρειαστούν εβδομάδες ή και μήνες για να παρατηρήσουν αλλαγές στον ιστότοπο ή την καταχώρισή σας. Σημαντικές ενημερώσεις στους αλγορίθμους τους, οι οποίες συχνά προκαλούν σημαντικές αλλαγές κατάταξης, γίνονται σχεδόν κάθε τρεις μήνες.
Πώς να βελτιώσετε το SEO ως μικρή επιχείρηση;
Η βελτίωση του SEO της μικρής επιχείρησής σας δεν χρειάζεται να είναι περίπλοκη. Ακολουθούν απλά βήματα για να βελτιώσετε την προβολή του ιστότοπού σας:
- Δημιουργήστε έναν ποιοτικό ιστότοπο: Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς τον χρήστη και αντιπροσωπεύει με ακρίβεια την επωνυμία σας.
- Χρησιμοποιήστε το Google Analytics και το Search Console: Ρυθμίστε αυτά τα δωρεάν εργαλεία για την παρακολούθηση της απόδοσης του ιστότοπου και την άμεση αντιμετώπιση προβλημάτων.
- Δημιουργήστε ένα Εταιρικό προφίλ Google (Google Business Profile): Βελτιώστε την παρουσία σας στο διαδίκτυο διευκολύνοντας τους δυνητικούς πελάτες να σας βρίσκουν στην Αναζήτηση και στους Χάρτες Google.
- Διεξαγωγή βασικής έρευνας λέξεων-κλειδιών: Προσδιορίστε σχετικές λέξεις-κλειδιά για να βελτιστοποιήσετε τον ιστότοπό σας για βελτιωμένη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.
- Βελτιστοποιήστε τα στοιχεία στην ιστοσελίδα σας: Βελτιστοποιήστε τις διευθύνσεις URL, τους τίτλους (meta-titles), τις επικεφαλίδες, το εναλλακτικό κείμενο (alt-tags), τις μετα-περιγραφές (meta-descriptions) και το περιεχόμενο σελίδων (content) για να ευθυγραμμιστούν με τις βέλτιστες πρακτικές SEO.
- Δημιουργήστε σχετικό, υψηλής ποιότητας περιεχόμενο: Επιδείξτε τεχνογνωσία, εμπειρία, αυθεντικότητα και αξιοπιστία μέσω συναρπαστικού περιεχομένου.
- Εφαρμόστε μια στρατηγική δημιουργίας συνδέσμων: Δημιουργήστε εσωτερικούς και εξωτερικούς συνδέσμους για να ενισχύσετε την αξιοπιστία του ιστότοπου.
- Αξιοποιήστε το τοπικό SEO: Προσελκύστε τοπικούς πελάτες βελτιστοποιώντας την παρουσία σας στο διαδίκτυο για αναζητήσεις βάσει τοποθεσίας.
- Μετρήστε και παρακολουθήστε την απόδοση SEO: Παρακολουθήστε και προσαρμόστε τη στρατηγική SEO σας σε συχνή βάση, για να εξασφαλίσετε συνεχή επιτυχία και να ξεπεράσετε τους ανταγωνιστές σας.
Αν λοιπόν χρειάζεστε κι εσείς βοήθεια με το SEO για την επιχείρησή σας, μην χάνετε χρόνο! Συμπληρώστε σήμερα κιόλας την παρακάτω φόρμα, για να επικοινωνήσουμε μαζί σας και να σας παρέχουμε δωρεάν μια πρόταση βασισμένη στις ανάγκες της επιχείρησής σας.